Peripeții în drum spre Riga – Expediția celor 12.000 de km pedalați prin Europa

Capitolul 2

Ziua 3

Pe 21 Iulie mă trezesc dimineața pe la 06:00, cu intenția să părăsesc cât mai rapid zona în care campasem, factor important atunci când campezi în sălbăticie. Nu îmi amintesc multe din acea zi, dar îmi amintesc clar faptul că m-am zgâriat groaznic în scaieții, tufele și crengile din pădure. Am pedalat în jur de 117 km, am avut și un obiectiv turistic în cale: Hill of Crosses, un monument drăguț. Îmi amintesc cu drag faptul că cei de la oficiul de bilete mi-au oferit biletul gratuit când le-am menționat faptul că explorez zona pe bicicletă.

Nu intenționam să găsesc un camping organizat, dar am văzut pe hartă o locație de acest gen. Eram obosit, mă dureau mâinile foarte mult din cauza efortului supraomenesc de a păstra ghidonul într-un oarecare echilibru. Așadar am cedat, aveam în spate două nopți aproape nedormite, duș cu apă minerală (mă rog duș cu sticla). Avea să fie prima mea noapte de dormit cu cortul într-un camping, nu am plătit mult, 12 euro, am făcut un duș, am avut acces la o bucătărie utilată, per ansamblu bine. Partea mai puțin bună a fost faptul că am intrat înapoi în zona de confort, deci internet, facebook, pierdut timpul. Somnul a fost mai bun în noaptea cu pricina, ba chiar am primit un pahar de vin de la un cuplu din Norvegia care călătoreau cu o rulotă.

Ziua 4:

O zi memorabilă, plec la drum odată cu răsăritul, telefonul meu de pe atunci se descărca rapid, am folosit gps-ul de la telefoane pe tot parcursul acestei expediții. Dar în ziua respectivă am observat că sunt vreo 40 de km de mers pe aceiași rută, am blocat ecranul și i-am dat pedală. Am intrat pe la prânz în Letonia, am întâlnit un cuplu din Polonia și ei tot pe bicicletă. La un moment-dat trebuia să cotesc undeva la dreapta, pentru că nu m-am consultat însă cu harta, m-am trezit pe autostradă. Nu mi-am dat seama din prima de această ispravă pentru că autostrada nu era delimitată în modelul clasic. Singura opțiune a fost de a înainta, în speranța că nici un polițist să nu mă va depista. Am fost norocos și am ieșit de pe autostradă după vreo 60 de km, i-am făcut în aproximativ 2 ore, imaginați-vă cu ce viteză mergeam, stres și adrenalină. Toate astea după ce am văzut o mașină care luase foc, noroc că șoferul a reacționat rapid și a stins focul.

Granița cu dintre Lituania și Letonia
Smoke, fire and panic near by Riga
Pe unul din podurile din Riga

Urma să ajung la un hostel care să mă omenească cu o cameră în care să fim doar 4 persoane. Când am ajuns însă situația a devenit împuțită, la propriu, pentru că cei de la recepție m-au pus într-o cameră de 12 persoane. Din păcate am uitat numele hostelului, sper doar ca nici unul dintre cei care o să citească acest articol, să nu ajungă pe acolo. Cum am dat în diaree și alte peripeții în articolul următor. Pe aici aveam în jur de 400 de km pedalați, dar deja îmi părea că trecuse o eternitate de la plecare. Până data viitoare, nu uitați, share pe rețelele de socializare și comentariu dacă vă place cum detaliez expediția.