45 de zile la capătul pământului – Partea I

Noua Zeelandă – Auckland și Hahei

Hai noroc oameni frumoși. V-am povestit de Japonia, încântare mare prin comentarii. Am spus că este țara, pentru care aș renunța la principii. Noua Zeelandă însă… Am visat să ajung aici, din clipa în care mi-a căzut cartea de Geografie în mână.

Asta undeva pe la 10 ani, Noua Zeelandă era pentru mine un tărâm magic, natură la superlativ. Așa că în Noiembrie 2018 am intrat pe net și am rezervat biletele de avion. Asta doar după o lună de la sosirea mea din Japonia. Am găsit zbor de la Cluj, lucru îmbucurător, deoarece aici locuiesc.

Aveam în plan să petrec jumătate din timp pe insula de nord, urmând ca în a doua jumătate a sejurului să mă aventurez în tărâmul sudic al acestei țări. Un zbor de o oră jumate până la Istanbul, 10 ore de zbor până în Kuala Lumpur, 5 ore de escală și încă 11 ore de zbor până în Auckland, Noua Zeelandă, ușor nu?

Dar am ajuns cu bine, problema a fost după, când a trebuit să mai stau la controale aproximativ 2 ore. Asta e regula dacă vi din Românica, control de bagaj, interviu, zâmbete și flirturi cu domnișoara de la vamă. Domnișoară care îți controlează și ultima șosetă din bagaj, după care te întreabă și de laptele pe care l-ai supt în țărișoara de baștină. And voila, viza pe 90 de zile, Welcome to New Zealand sau Aotearoa în limba maori.

Am ajuns în Auckland unde urma să stau doar o zi, sincer mă bucur că nu am stat mai mult. Auckland a fost o dezamăgire pentru mine, un oraș cu multe deșeuri și oameni fără casă. A fost șocant pentru mine, deoarece mă așteptam la ceva mult mai calitativ. Singurul lucru frumos în Auckland a fost mixul dintre popoarele asiatice și populația locală, plus unele clădiri, drama stradală.

Planul pentru insula de nord, l-am făcut cu 5 zile înainte de plecare, deoarece trebuia să stau la cineva, iar familia respectivă a anulat totul în ultima clipă. Am fost luat din scurt, deci am decis să stau 6 zile în Hahei, un sat al peninsulei Coromandel. Dar ca să ajung în Hahei, trebuia să merg 12 km pe jos de unde mă lăsa busul. Asta era situația, Noua Zeelandă, pe cât este de frumoasă pe atât este de deficitară când vine vorba de rețelele de transport public. Nu m-am panicat, știam de acasă ce urmează, deci m-am echipat cu un rucsac mare și cu mult curaj. Doar 300 de metri am apucat să fac din stația în care m-a lăsat busul. Aud un claxon în spatele meu, două domnișoare din Germania au oprit, m-au întrebat unde merg și uite așa în loc de 2 ore, am făcut 10 minute.

Încă sunt recunoscător soartei pentru anularea planurilor anterioare, deoarece am trăit visul pe care î-l înfăptuisem la 10 ani. Sătucul Hahei, locul în care am avut de toate, ocean, plajă, pădure, munte, animale și multă verdeață. De toate am avut mai puțin carne, era un singur magazin în sat, care oferea spre comercializare doar legume, înghețată, cremă de soare și cam atât. Trecerea mea prin stilul vegetarian nu a fost în sine ceva dăunător, chiar dimpotrivă. Cum spuneam, 6 zile de liniște petrecute în Hahei, zile în care am întâlnit oameni frumoși, oameni liberi cu aceleași idei și concepții despre viață ca și mine.

Temperatura nu a trecut niciodată de 20 de grade Celsius, dar nu te lăsa păcălit de asta. Noua Zeelandă întâmpină o problemă reală, o problemă de mediu actuală, subțierea stratului de ozon. Am resimțit pe pielea mea ce înseamnă radiații UV puternice. Am mai avut insolație înainte dar nu atât de puternică. Noroc cu aloe vera, care creștea din abundență pe lângă hostel. Noua Zeelandă deține cel mai mare procent la nivel mondial, a bolnavilor cu cancer de piele. De aici și grija continuă a acestora pentru mediul înconjurător.

Nu puteam să scriu un singur articol despre insula de Nord, pentru că ar fi fost mult prea mare, dar promit că urmează și restul poveștii. Până atunci nu uita să te abonezi pe pagina de Facebook tripswithvianor, pentru a nu rata articolele următoare. Cius.